27 de março de 2009

Empeza o periodo de preinscripción nas escolas II

····················· O colexio como prisión ·····················
Por Johan Eimeric

Segundo a Constitución Española, artigo 25, "As penas privativas de liberdade e as medidas de seguridade estarán orientadas cara á reeducación e reinserción social [...]". Tendo en conta que o obxectivo principal do colexio é a educación e a inserción social, podería considerarse como un primeiro cárcere.


Iso coincide perfectamente coa percepción habitual que se ten de calquera neno como un delincuente en potencia, quizá efecto da súa reducida ou nula responsabilidade legal. A única forma oficial de conseguir a redención é pasar uns dez anos de escolaridade obrigatoria.

Ese período transfórmase, de época de formación, nun puro adestramento sobre patróns de funcionamento social: demostración de habilidades arbitrarias e submisión ao poder establecido. Por conseguinte, non pode sorprender que as autoridades sempre teñan un gran interese por controlar de preto os centros de ensino.

Na España, hai tres tipos de colexio: públicos, concertados e privados. Os públicos son totalmente gratuítos, pero non teñen suficientes prazas. Para suplir esta falta de oferta, cóntase con que un número de pais elixirá pagar un colexio sempre que o prezo sexa razoável. Así aparecen os colexios "concertados", que reciben unha asignación pública a cambio de cumprir certas condicións. Os colexios privados non teñen ningunha axuda, polo que os seus custos os converten en minoritarios.

Deste xeito, as escolas minoritarias convértense nos únicos abandeirados do "cheque escolar": a posibilidade de que os pais elixan en que colexio gastan a asignación orzamentaria que corresponde á escolaridade obrigatoria e gratuíta dos seus fillos.

Polo tanto, a maior parte da poboación infantil acaba recluída en estruturas directamente controladas por gobernos, que lles impoñen os seus temas favoritos, incluíndo idiomas, costumes e relixións locais. Como era previsível, brillan pola súa ausencia o pensamento crítico e as nocións básicas sobre lexislación e economía actuais. As artes quedan relegadas a mero entretemento, mentres que calquera coñecemento evaluável con precisión recibe o selo de "igualitario".

E ese é precisamente o resultado: xeración tras xeración van saíndo dos colexios cunha batería de coñecementos tan facilmente evaluáveis como inútiles: máis historia antiga que historia recente, moita máis física e química que seguridade e nutrición. Nalgúns países, eses defectos corríxense cunha universidade libre; noutros, sófrese unha nova condena.

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O artigo en castelán: El colegio como prisión

8 comentários:

  1. No podría estar más de acuerdo con este artículo.
    Ha sido un placer conocerte, mil gracias por pasarte por mi blog!

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  2. Gracias de nuevo por compartir, Meni.
    El artículo expresa perfectamente este sentimiento que me aparece cuando veo esas guarderías tan llenas de juguetes dentro (fuimos a una 'jornada de puertas abiertas' el pasado año teniendo clarísimo que Álex no iría allí) y con tantas rejas afuera... ¡Me viene repelús! No sé... Y los colegios no digamos... Los chicos quedan aún más limitados y lo peor es que no se les deja elegir...
    Y es que mientras esta sociedad trate a los niños como ciudadanos de segunda no creo que andemos bien...
    Parafraseando a Rosa Jové,
    esta sociedad acepta en sus estanterías libros titulados
    “Socorro, tengo un hijo adolescente”, “Pórtate bien”, “El pequeño dictador”, “Cómo sobrevivir a los hijos”, “Cómo evitar la tiranía en los niños”…, porque los escribimos los adultos para los adultos.
    El niño se sitúa en la banda del "enemigo", sin tener en cuenta el daño que podemos hacerle...
    Claro, visto así que lo mejor es "encerrarles y que no den guerra" y los papás con la conciencia bien tranquila.

    Un besiño :)

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  3. muxugorri gracias por la visita, qué preciosa la foto con tu pequerrecha!!

    Un besito

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  4. Mónica cuánta razón tienes!! y lo peor es que la educación se va reformando para peor una y otra vez acercando las escuelas a aparcaderos de niños y perdiendo su categoría de Templo del saber. :(

    Un besito y gracias por el comentario *

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  5. Uffffffffff... es cierto que hay mucho por hacer y que las reformas acostumbran a ir más a peor que a mejor... ¿será por qué las decisiones ls toman cuatro políticos encorbatados que no tienen, ni saben ni quieren saber la opinión de niños, padres y maestros??????

    Te dejé un mimo-sorteo en mi blog, ya se me olvidaba...

    ¡biquinets gemeliña!

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  6. Pues sí, creo que ahí está el error gemeliña :)

    Un biquinete :*

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  7. Ai, que dolor saber que isto é irremediablemente así :(

    Non ando eu nada optimista, eh?
    Un bico

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  8. Ai tartarouchiña, débote un e-mail, a ver si hoxe á noite teño tempo :)

    Iso non é así irremediavelmente, hai alternativas.

    Un biquiño e arriba ese ánimo!! como dí o meu home: "que estes sexan todos os nosos problemas" :)

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Gracias por pasar por aquí y dejarme tus palabras :)

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