27 de outubro de 2008

O Samaín

Só restan 4 días para festexar o Samaín ou Samhain que é o nome co cal os celtas marcaban o comezo do inverno e do novo ano.

A miña nai conta que cando era nena aló en Santiago, baleiraban cabazas dándolles ollos e boca e prendían dentro unha candea. Estas cabazas as puñan polos camiños á noite "porque lles daba medo" e así a gozaban os cativiños daquela xogando a asustarse.

Nós baleiraremos cabazas, faremos chulas de idem e voltaremos ler "A noite de Samaín", de Pepe Carreiro.

Para saber máis:

17 comentários:

  1. Meu pai tamén se criou en Santiago e facía o mesmo que ti contas.
    No Porriño tamén facían o mesmo e agora levan cinco anos facento a noite dos calacús que é como lle chamamos por aquí ás cabazas.

    ResponderEliminar
  2. Mira que si se coñecen :)

    Por aquí tamén hai calacús mas isos bótanse ós animais non?

    ResponderEliminar
  3. Pois non, estaba eu errada, acabo de mirar na wiki galega i é a mesma cousa, eu pensaba que o calacú era unha cabaza brava para as bestas... touche boa :s hahaha

    ResponderEliminar
  4. Muy interesante...todos los días se aprende algo nuevo...voy a investigar más a fondo ;)

    ResponderEliminar
  5. só por incordiar... ainda nom chegou o primeiro arqueólogo que encontrasse um resto celta na galiza :-O
    beijos

    ResponderEliminar
  6. É moito incordiar miña rula!! Éche a primeira vez que tal cousa escoito. Terás que ir polos museos endiante a dicirlles que destrúan os achádegos e máis os poboados que inundan a nosa xeografía. Tamén podes iniciar unha campaña para eliminar da lingua, da relixión, da cultura,... todas aquelas pegadas que en nós deixaron.

    Bem, tí xa empezaches eliminando o noso fermoso bico celta polo beijo romano.


    :LOLLLLLLLLLLLLLL

    Ai miña nena, non veñas eiquí por lá hahaha que non che estou eu para lerias hahaha

    Beijinho abicados ;)

    ResponderEliminar
  7. ¿Y el magosto? Es que el magosto es como la castanyada... ¿No lo celebras? Coincide con los días de Samain, y sigue hasta el 11 de noviembre...

    ResponderEliminar
  8. que pasou? estás bem? espero que sim e senom um beijinho muito doce e se estás bem também que caramba.
    o do celtismo dizia-o porque é um dos grandes inventos que calhou na nossa historia. foi a gerazom nós que precissava de dar-lhe "elitismo" á nossa cultura e tergiversou parte da nossa historia. por exemplo os trísqueles ou pegadas que encontramos nom existe documentazom fiável que tenham origem celta (de facto os movimentos migratorios do momento fazem que seja um bocadinho dificil). mas isso nom quer dizer que nom funcione como mitologia. por cá há uma bastante conhecida que é a de breogam e cada um escolhe a que preferir.
    com isto nom digo que nom existam povos pre-romanos muito importantes para nós. sim, sim que os houve mas nom procedentes de irlanda como se quer fazer ver.

    http://www.csarmento.uminho.pt/docs/ndat/rg/RGVE1999_010.pdf

    beijinhoooossss

    ResponderEliminar
  9. Azu aquí los magostos se celebran todos estos meses que hay castañas, no tienen necesariamente un día y por supuesto ya comimos castañas mmmm riiiicas :)

    ResponderEliminar
  10. lm Estou ben!! e que tí empéñaste en lanzarme a debates, por certo moi interesantes, para os que non teño tempo hahahaha.

    O que ti me contas endexamais o escoitei!! Eu non son historiadora más é un facto que tanto na lingua como nalgúns costumes nosos, como neste peculiar catolicismo da Galiza hai pegadas de pobos celtas, se eses pobos viron de Irlanda ou de Vichicuntín eu non cho sei (a ver si vai ser que fomos nós os que estivemos na Irlanda). Se lle queres chamar pobos castrexos ou celtas a min tanto me ten, más a pegada está ahí. Os árabes estiveron 40 anos por estas terras e que eu saiba non há restos arqueolóxicos que o "demostren" más como foi nunha época onde existían xa cronistas e os pobos xa tiñan escrita... Non é o caso dos celtas mas como diría o Grison "as pistas son as que falan".

    Um beijinho de ponta, ou sexa, celta, caghondiola! hahahaha


    (eu non sei se ti riras pero eu co conto este estou a botar unhas boas risas).

    ResponderEliminar
  11. pois eu tenho duas horas livres e se nom disfrutasse falando contigo tava noutra parte :-)
    se te som sincera nom me interessa um debate só cruzar ideias. imaginarás que durante muito tempo debati sobre o absurdo de rosalia romántica, a galiza como regiom e mil coisas da língua e o único que consegui é dedicir que nom me interessa debatir (que nom é pouco). gosto de conhecer as ideias dos demais mas nom vou convencer a ninguém para que seja ateu. meus pais som católicos e se os tenho de acompanhar ás misas por algum familiar vou e nom me cai o ovo. o mesmo com os celtas, com o galego, com o país ou com os equinocios. gosto de falar contigo porque és uma pessoa que me esperta interesse e diferente á maioria mas o dia que regresse á actitude combativa o primeirinho do primeirinho que vou fazer é montar uma campanha a nivel internacional para que escolarices os nenos...
    anda rula, que terminam as duas horas livres. vou ler o conto e deitar a tropa. o conto por certo será sobre a origem extraterrestre da queimada galega.
    beijoooooooooooooossssssss

    ResponderEliminar
  12. Ui! pois eu devezo polos debates, tanto ten se é sobre o sexo dos anxos ou dos celtas hahaha e ademais gosto dos debates encarnizados, cando era mociña montábamos cada un cos amigos... que ben o pasábamos!, até tiñamos público e todo hahaha eu creio que esperaban que o sangue chegara ó río mas nunca chegou en tantos anos. Que recordos!!

    E eu son igual, non me alporizo por parvadas para dous días que estamos aquí ímolos gozar né?

    Non teño horas livres apenas un "recreo" despois de comer ou cando estou a tomar o almorzo (que o fago aquí), agora estou aquí a falar contigo e ó tempo clasificamos restos de "ceras" para facer osiños, xogamos un anaquiño, cearon, tocamos a guitarra... e eu vou botando un ollo o que ti me dis e agora xa o conto (vai sobre demos con h coma cornos hahahaha), saltos na cama, tetiña e a ver se podo voltar outro anaquiño hahahaha

    Beijinhossssssssssss

    ResponderEliminar
  13. ;-) as minha horas livres também som assim. chamo-lhe horas livres ás que nom me reclamam cem por cem, ás que posso estar a vinte coisas á vez. ás da noite som a de jogo livre e enquanto eles brincam aproveito para sentar-me...
    beijos

    ResponderEliminar
  14. Daquela temos a mesma planificación do tempo hahahaha

    beijinhos

    ResponderEliminar
  15. ahhhhhhh!!!!!!!! nom pode ser!!!!!estamos de acordo em algo!!!! meninheira...definitivamente estamos perdendo facultades....há que solucionar isto inmediatamente...
    beijos

    ResponderEliminar

Gracias por pasar por aquí y dejarme tus palabras :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails